Overslaan en naar de inhoud gaan
English
Ga naar de beginpagina
Nuffic
De Nederlandse organisatie voor internationalisering in onderwijs
Zoeken
Legen
Zoeken
Zoeken
Toon alle resultaten
Geen inhoud gevonden met de opgegeven zoekterm.
Zoeken naar resultaten...
Home
Zoeken
4 resultaten
gevonden
Zoeken
Filters
Filter op onderwerp
Tweetalig onderwijs
4
Tweetalig primair onderwijs
4
Vroeg vreemdetalenonderwijs
3
Talenonderwijs
2
Beginnen met internationalisering
1
Global Citizen Network
1
Internationalisation at Home
1
Wereldburgerschap
1
Gebruik filter:
Selecteer onderwerp
Tweetalig onderwijs
4
Tweetalig primair onderwijs
4
Vroeg vreemdetalenonderwijs
3
Talenonderwijs
2
Beginnen met internationalisering
1
Global Citizen Network
1
Internationalisation at Home
1
Wereldburgerschap
1
Filter op onderwijssector
Primair onderwijs
4
Voortgezet onderwijs
2
Middelbaar beroepsonderwijs
1
Gebruik filter:
Selecteer onderwijssector
Primair onderwijs
4
Voortgezet onderwijs
2
Middelbaar beroepsonderwijs
1
Zoekresultaten
“Zie verschillen in de klas als iets positiefs.”
Nieuwsartikel
Internationalisering brengt veel moois, maar kan ook kansenongelijkheid in de hand werken. Hoe bevorder je inclusie en diversiteit op school?
Hoe internationalisering kan bijdragen aan inclusiever onderwijs; vijf tips.
Meertaligheid: brug naar gelijke kansen
Nieuwsartikel
"Door meertaligheid een plek te geven in het onderwijs kun je de taalvaardigheid van alle leerlingen op een hoger niveau brengen. En ze meer gelijke kansen bieden". Hoogleraar Joana Duarte legt uit hoe dat werkt en leraren van twee scholen geven tips en trucs voor de praktijk.
Als eentaligheid tot het verleden behoort
Nieuwsartikel
Marinella Orioni over onbegrip rond meertaligheid.
Wat er misgaat als je meertaligheid benadert vanuit het oogpunt van de ‘eentaligen’ en hoe je het in de klas juist positief inzet.
Engels in het basisonderwijs is op niveau
Nieuwsartikel
Resultaten 'Peil.Engels' bekend.
Basisschoolleerlingen in ons land hebben het Engels al aardig onder de knie voordat ze naar het voortgezet onderwijs gaan. Twee derde van hen spreekt minimaal op beginnersniveau en meer dan een kwart van hen leest al Engels op B1-niveau.