Overslaan en naar de inhoud gaan
English
Ga naar de beginpagina
Nuffic
De Nederlandse organisatie voor internationalisering in onderwijs
Zoeken
Legen
Zoeken
Zoeken
Toon alle resultaten
Geen inhoud gevonden met de opgegeven zoekterm.
Zoeken naar resultaten...
Home
Zoeken
5 resultaten
gevonden
Zoeken
Filters
Filter op onderwerp
Talenonderwijs
5
Tweetalig onderwijs
5
Wereldburgerschap
5
Netwerk Duits en Frans (LinQ)
2
Alle netwerken
1
eTwinning
1
Global Citizen Network
1
Netwerk Chinees
1
Uitwisseling
1
Vroeg vreemdetalenonderwijs
1
Gebruik filter:
Selecteer onderwerp
Talenonderwijs
5
Tweetalig onderwijs
5
Wereldburgerschap
5
Netwerk Duits en Frans (LinQ)
2
Alle netwerken
1
eTwinning
1
Global Citizen Network
1
Netwerk Chinees
1
Uitwisseling
1
Vroeg vreemdetalenonderwijs
1
Filter op onderwijssector
Voortgezet onderwijs
5
Hoger onderwijs
1
Middelbaar beroepsonderwijs
1
Primair onderwijs
1
Gebruik filter:
Selecteer onderwijssector
Voortgezet onderwijs
5
Hoger onderwijs
1
Middelbaar beroepsonderwijs
1
Primair onderwijs
1
Zoekresultaten
Flash Fiction Challenge
:
Leerhotel Het Klooster
Datum:
vrijdag 16 mei 2025
van 13:30 tot 16:30
Doelgroep:
Leerlingen uit de 1e en 2de klas (vo)
Engelstalige schrijfwedstrijd voor leerlingen uit de 1e en 2e klas.
Een taal leren is een feestje: het Europees Talenlabel 2023
Nieuwsartikel
Tijdens het Erasmus+ Annual Event op 16 november 2023 stonden drie taalprojecten in de schijnwerpers. Zij wonnen het Europees Talenlabel en kunnen hun project verder uitrollen. Bijzonder is dat alle drie de initiatieven zich richten op het leren van Nederlands als vreemde taal.
De rijkdom van meertaligheid: zo doen ze dat op Curaçao
Nieuwsartikel
Docenten llanga Bel en Jeannette Bakker vertellen hoe hun studiereis naar Curaçao hen inspireert om meertaligheid meer aandacht te geven in de les.
"Scholen mogen meer de regie nemen in hun curriculum"
Nieuwsartikel
Zeg je wereldburgerschap, dan zeg je framing, volgens pedagoog en onderwijskundige Madeleine Vreeburg. Of we nu willen of niet, allemaal denken we in frames. "Het begint bij zelf kritisch leren nadenken."
Taaldocenten dompelen zich onder in de nieuwe kerndoelen
Nieuwsartikel
Hoe bepaal je of jouw leerlingen de vreemde taal die ze leren voldoende begrijpen en kunnen toepassen? Met de nieuwe kerndoelen en eindtermen krijg je meer grip op het niveau én meer vrijheid om het taalplezier in de les te vergroten. Onze netwerkleden kregen alvast een voorproefje.